Letos už se 3. D podařilo uskutečnit první spolupráci s studenty mého amerického kamaráda a kolegy Christophera Collinse z Monticello Highschool.
Tématem naší spolupráce bylo opět sdílení zvyklostí a svátků našich zemí tohoto podzimního období. Tentokrát se však žáci 3.B věnovali situaci na Ukrajině a vlivu na naši zemi.
Nosným tématem matematické části byla Cheopsova pyramida. Žáci obou stran dostali úlohy nejenom početní, ale i úlohy, které zasadily pyramidu přímo do prostředí naší školy a jejího okolí. Jestlipak víte, kolikrát bychom museli dát na sebe naši školu, abychom dosáhli výšky Cheopsovi pyramidy? 3.D a žáci Chrisovy třídy už to vědí. Prozradím i vám, že je to více jak 6 krát. A na jednom ze snímků najdete i mapu, na které je znázorněna základna pyramidy.
Děkuji za spolupráci všem žákům třídy 3. D, kteří se aktivně podíleli na online setkání a věřím, že si GMC všichni užili.
A jakou máme reakci z Monticella? Christopher poslal písemnou i obrazovou reakci:
"My students want to thank you very much for a great collaboration.
Your students did a great job presenting their information.
Several of my classes that were new to this collaboration were amazed with the different ways of writing numbers. Such as 1 and the use of a coma instead of a decimal point. It was a great discussion point for me to discuss with them how different cultures around the world can have different approaches for solving the same problem. They are very interested in learning how your students solve problems".