Ideathon 2024

„Zapni mozek a vyhraj“, i s tímto heslem se nesl již 4. ročník Liberecké inovační soutěže Liberecký Ideathon 2024. A ani tento rok nechyběl na soutěži tým z naší školy. Ale začněme postupně…

Liberecký Ideathon 2024 je již 4. ročník inovační soutěže pořádané společnostmi CzechInvest, ARR (Agentura Regionálního Rozvoje) a to spolupráci s Libereckým krajem. Soutěž má za cíl využít netradiční a inovativní myšlení studentů středních a vysokých škol ke zlepšení života v Libereckém kraji a jím zřizovaných institucích. Ve dnech 18. a 19. dubna se ve Vratislavickém kulturním centru „desítky“ utkali soutěžící rozděleni, stejně jako v minulých letech, do dvou kategorií: na žáky středních škol a na studenty Technické univerzity v Liberci, a i tento rok byla kapacita soutěže naplněna na maximum. Za TUL se přihlásilo pouze 6 týmů, avšak za naší kategorii SŠ byla konkurence opravdu vysoká, a to v podobě 14 týmů a více jak 30 zapálených žáků. Žáků zapálených vyhrát… ale o co vlastně hráli? Krom možnosti zrealizovat jejich výtvor byly ve hře také nemalé prize money, a to v podobě 45 000 Kč pro vítězný tým a 15 000 Kč pro tým, který vyhraje tzv. „cenu poroty“ za netradiční návrh. A po šanci vyhrát se vrhl i náš tým „bashTa“ složený z žáků druhého ročníku Informačních Technologií, jmenovitě pak Lea Černá (2.E), Vít Michal Weber (2.E) a Kryštof Háva (2.D).

A co se soutěžních témat týče… i tento rok bylo z čeho vybírat. Od revitalizace krajiny, přes marketing až po vytváření her… Náš tým měl stejně jak zbytek týmů SŠ na výběr z celkem 4 témat:

  1. Rozvoj kompetencí v oblasti duševního zdraví
  2. Využití plochy plánované FVE a její energie
  3. Marketingový plán pro nové cílové skupiny science centra IQLANDIA
  4. Hra pro návštěvníky Crystal Valley

Přičemž naši žáci se rozhodli pro téma číslo tři, aneb „Marketingový plán pro nové cílové skupiny science centra IQLANDIA“. Téma uchopili se vší parádou a jak se na ajťáky patří, výsledkem jejich snažení byl návrh interaktivní aplikace Top IQ, snažící se do IQLANDIE přilákat nové návštěvníky za pomocí nabídky digitálně interaktivních expozic, různých logických a zábavných her nebo pomocí soutěžních okruhů. Bohužel, ale ani přes tento mocný návrh se náš tým neubránil hlavnímu soupeři soutěže… času. I přes neuvěřitelně rychlou práci a pilování projektu v posledních soutěžních minutách se našemu týmu nepodařilo porazit konkurenci ostatních týmů… BashTa si tentokrát ze soutěže sice neodnesl prize money, ale odnesl si něco mnohem cennějšího… zkušenosti. Práce pod časovým presem, týmová spolupráce, přemýšlení brzy ráno i pozdě v noci nebo vystoupení před sálem plným lidí, to vše naši žáci na soutěži zažili a jsou připraveni se i příští rok do soutěže navrátit a tentokrát ji i vyhrát!

Lukáš Moravec